همه چیز در مورد معلم زبان شدن + چگونه معلم زبان انگلیسی شویم؟

15 مرداد 1403 - آخرین بروزرسانی: 15 مرداد 1403
زبان
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

انگلیسی زبانی است که همیشه خواهان دارد و افراد زیادی به دنبال یادگیری آن هستند. امروزه تقریبا برای انجام هرکاری باید این زبان را بلد باشید. از این رو وجود معلم هایی که بتوانند در زمینه آموزش زبان انگلیسی، دانش آموزان را راهنمایی کنند، ضروری است. اگر به این شغل علاقه دارید، قطعا اکنون یک سوال مهم در ذهنتان است: چگونه معلم زبان انگلیسی بشم؟ ابتدا باید مشخص کنید که می خواهید در کجا مشغول به فعالیت شوید. در مدرسه، آموزشگاه ها و یا به صورت  معلم خصوصی؟ در مقاله ای که پیش رویتان قرار دارد، قصد داریم تمام شرایط معلم زبان انگلیسی شدن و همه چیز راجب این شغل را بررسی کنیم. پس لطفا تا انتها همراه ما باشید.

تدریس انگلیسی را آغاز کنید! (ثبت نام مدرس)

 

ویژگی های لازم برای معلم زبان انگلیسی شدن

معلمی شغل شریف و البته سختی است که هر کسی از پس انجام آن بر نمی آید. یک معلم باید به گونه ای باشد که شاگردان خود را با علاقه سر درس بنشاند. این مسئله در رابطه با معلم انگلیسی بیشتر صدق می کند، چراکه اگر این زبان به صورت اصولی آموزش داده نشود، دانش آموز خسته و دلزده خواهد شد. در نتیجه برای معلم زبان انگلیسی شدن و موفق بودن در این مسیر، باید ویژگی های مهمی کسب کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد.

زبان انگلیسی

علم و دانش کافی در زمینه زبان انگلیسی

یک معلم زبان علاوه براینکه باید صاحب مدرک پیشرفته باشد، بهتر است همیشه اطلاعات و علم خود را در زمینه انگلیسی بالا ببرد. او هر روز باید مطلب جدیدی یاد بگیرد و دائما با این زبان سر و کله بزند. به طور خلاصه، یک معلم زبان هرچه دانش خود را گسترش دهد، در شغل خود موفق تر خواهد بود.

یادگیری روش های تدریس اصولی و جدید

برای معلم زبان شدن، بلد بودن انگلیسی به تنهایی کافی نیست. شما باید روش های تدریس اصولی را نیز بیاموزید تا بتوانید دانسته های خود را به زبان آموزان انتقال دهید. یک معلم خوب کسی است که بتواند با نحوه تدریسی که دارد، شاگردش را به زبان خواندن تشویق کند و باعث تشدید علاقه او بشود. همچنین بلد بودن متدهای آموزشی نوین جهان، یکی از بهترین ویژگی های یک معلم انگلیسی است.

مهارت های ارتباطی با زبان آموزان

نحوه ارتباط با شاگردان همان چیزی است که معلم خوب را از معلم ناآگاه جدا می کند. معلم انگلیسی باید با زبان آموزان خود به خوبی و صبوری رفتار کند. با حوصله به سوالات آن ها جواب دهد و همیشه لحن مناسبی داشته باشد.

توانایی مدیریت کلاس

برای معلم زبان انگلیسی شدن حتما باید بتوانید یک کلاس چندین نفره را مدیریت کنید. فضای کلاس در عین جدیت باید منعطف باشد تا شاگردان خسته یا بی حوصله نشوند. استفاده از آموزش به روش بازی می تواند فضای کلاس را سرگرم و شاداب نگه دارد. در عین حال باید نظم و احترام نیز در کلاس برقرار باشد.

انجام کارآموزی

برای معلم زبان موفق شدن، حتما توصیه می کنیم دوره کارآموزی طی کنید. در این دوره تجربه کسب می کنید و می توانید با نحوه مدیریت کلاس و ارتباط با زبان آموزان آشنا شوید. دوره کارآموزی را به صورت داوطلبانه در مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه ها می توانید بگذرانید.

 

مطلب پیشنهادی: سیلاب در زبان انگلیسی چیست؟

 

مدارک لازم برای معلمی زبان انگلیسی

مدارک لازم برای معلم زبان انگلیسی شدن بسته به روشی که انتخاب می کنید متفاوت است. چندین روش برای پیدا کردن شغل معلمی زبان وجود دارد که در ذیل با آن ها آشنا خواهید شد. هر کدام از این روش ها مدارک مخصوص به خود را نیاز دارند. البته به طور کلی می توان گفت که برای تمام راه های مدرس زبان شدن، وجود مدارک مربوط به کلاس ها، دوره ها و هرچیزی که راجب آموزش انگلیسی باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

معرفی روش های معلم زبان شدن

زبان

علاقه شما چیست؟ دوست دارید در کجا و چه جایگاهی به تدریس زبان انگلیسی بپردازید؟ برای معلم زبان انگلیسی شدن چند روش وجود دارد که با پاسخ به این سوالات و بررسی شرایط، می توانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

شرکت در کنکور فرهنگیان

برای معلم زبان شدن در مدرسه بهترین روش شرکت در کنکور فرهنگیان برای رشته آموزش زبان انگلیسی است. در این روش باید کنکور مختص به فرهنگیان را طبق ثبت نام کرده و برای آن همانند سایر کنکورها، مطالعه کنید. البته دروس این رشته و کنکور متفاوت است که توصیه می کنیم با مراجعه به سازمان سنجش و دریافت جدیدترین بخشنامه، راجب آن تحقیق کنید.

پس از اعلام نتایج و انتخاب رشته، اگر تراز لازم را کسب کرده باشید، آموزش و پرورش شما را به مصاحبه دعوت خواهد کرد. البته این به معنای قبولی قطعی نیست. درصورتی که بتوانید سوالات مصاحبه را به درستی پاسخ بدهید و نمره لازم را بگیرید، در رشته آموزش زبان انگلیسی پذیرفته خواهید شد. سپس وارد دانشگاه می شوید و 4 سال در این رشته تحصیل می کنید. در نهایت پس از گذراندن دوره طرح، می توانید در مدرسه دلخواه خود شروع به کار کنید.

با تمام این توضیحات، می توان این بخش را به عنوان پاسخی برای سوال “برای معلم زبان شدن باید چه رشته ای بخونم” در نظر گرفت. این روش سخت و زمان بر است؛ اما نتیجه بسیار خوبی به همراه دارد که می توانید تا آخر عمر از مزایای آن بهره ببرید.

شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در چندین سال اخیر، آموزش و پرورش هرساله آزمون های استخدامی برگزار می کند. این آزمون ها شرایط خاص خود را دارند که با مراجعه به سایت آموزش و پرورش کشور می توانید آن ها را مطالعه کنید. در صورت واجد شرایط بودن، ثبت نام خود را انجام دهید و مطالعه کتب معرفی شده را آغاز نمایید. درصورتی که نتیجه امتحان خوب باشد و نمره لازم را گرفته باشید، به مصاحبه حضوری دعوت خواهید شد. این مرحله دشوار است اما با کمک گرفتن از تجربه های افراد قبول شده در سال های گذشته، می توانید از پس آن بربیایید. در مجموع اگر نمره لازم را کسب کرده باشید، به لیست قبولی های معلم زبان انگلیسی شدن اضافه می شوید. سپس با شرکت در دوره یک ساله، می توانید به عنوان معلم در مدارس شروع به کار کنید.

معلم حق التدریس

با مراجعه به آموزش و پرورش و ثبت درخواست معلم حق التدریس زبان انگلیسی، می توانید در صورت نیاز به معلم مشغول به تدریس شوید. در این روش آموزش و پرورش هیچ تعهدی برای استخدام به شما نمی دهد. صرفا ممکن است برای مدت کوتاهی به عنوان معلم انگلیسی در مدرسه ای که کمبود معلم دارد، مشغول به کار شوید.

استخدام در آموزشگاه های زبان انگلیسی

برای این روش حتما باید مدرک زبان انگلیسی دانشگاهی و یا مدرک قبولی آزمون زبان انگلیسی از موسسه معتبری را دریافت کرده باشید. برخی آموزشگاه ها برای استخدام معلم زبان امتحان مخصوصی می گیرند که در صورت قبولی می توانید آنجا مشغول به تدریس شوید.

معلم خصوصی و برگزاری کلاس های آنلاین

بهترین و ساده ترین روش برای معلم زبان انگلیسی شدن همین است. برای این روش حتی بدون مدرک نیز می توانید شروع به کار کنید. البته حتما باید مهارت های کافی و لازم را داشته باشید، درغیر این صورت ممکن است مشکلاتی برایتان پیش بیاید.

می توانید این کار را با فعالیت در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام یا سایر پلتفرم ها و سایت های آموزش زبان آغاز کنید. مهارت های تدریس خود را به نمایش بگذارید و از این طریق شاگرد جذب کنید. معلم خصوصی هم به صورت حضوری و هم آنلاین می تواند فعالیت کند. برای مدرس زبان شدن به صورت حضوری، می توانید در شهر خود تراکت های تبلیغاتی برای کلاس هایتان در محله ها پخش کنید. اگر قصد تدریس غیرحضوری دارید، با ضبط دوره شروع کنید. سپس دوره های خود را از طریق اینترنت به فروش برسانید. همچنین می توانید کلاس های آنلاین برگزار نمایید. پس از مدتی کار و کسب تجربه موفق، می توانید برای موسسه های آموزش زبان آنلاین حرفه ای نیز کار کنید.

 

مطلب پیشنهادی: برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

 

زمان لازم برای معلم زبان شدن

زبان انگلیسی

پاسخ مشخصی به این سوال نمی توان داد. چراکه مسیر هرکس متفاوت می باشد. برخی ممکن است از کودکی زبان آموزی را شروع کرده باشند و در دوره نوجوانی یا اوایل جوانی مدرک خود را دریافت کنند. سپس برای معلم زبان شدن اقدام نمایند. برخی دیگر پس از کنکور و از طریق دانشگاه این مسیر را آغاز می کنند. این روش حداقل 4 سال طول می کشد که همچنان بسته به هر فردی ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. در کل شرط موفق شدن در این مسیر صبور بودن است. انگلیسی، زبانی نیست که به سادگی و در مدت زمان کوتاهی بتوان آن را آموخت و تدریس کرد. اگر می خواهید معلم موفقی باشید، حتما باید چندین سال برای رسیدن به این هدف تلاش کنید.

 

کلام پایانی

در این مقاله همه چیز درباره معلم زبان شدن را توضیح داده و روش های آن را نیز معرفی کردیم. یک معلم انگلیسی وظیفه دارد در رابطه با این زبان و بهترین روش های تدریس آن اطلاعات کسب کند. هنگامی که به سطح عالی و فوق پیشرفته رسید، حق تدریس به او داده می شود. از این رو توصیه می کنیم تا می توانید مطالعه و تمرین کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب ژاله برومند
توسعه محتوا، سئو و سوشیال مدیا مارکتینگ از علایق من هست و برای رسیدن به موفقیت و بهترین‌ها همیشه در تلاش هستم. در کنار تلاش برای رسیدن به موفقیت، همواره سعی در بروزرسانی اطلاعاتم دارم و کمک میکنم تا بین رقبای کسب و کار خودتون بدرخشید و برندی متمایز داشته باشید.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه