پرامپت‌ نویسی چیست؟

25 مهر 1403 - آخرین بروزرسانی: 25 مهر 1403
پرامپت‌نویسی چیست؟
زمان تقریبی مطالعه: 16 دقیقه

در سال‌های اخیر هوش مصنوعی تبدیل به یک موضوع جدی شده است. شاید در اوایل از هوش مصنوعی‌هایی مانند ChatGPT و Gemeni به عنوان یک ربات سرگرمی استفاده می‌کردید، اما باید بدانید در حال حاضر از هوش مصنوعی در خیلی از کار‌ها استفاده می‌شود. برای مثال به تازگی برای نوشتن خیلی از مقالات علمی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. با این حال شما نمی‌توانید به راحتی این کار را با دقت بالا انجام دهید. باید بلد باشید چگونه با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنید و باید بدانید که چگونه سؤالات خودتان را بپرسید، تا هوش مصنوعی جواب دقیق‌تری به شما بدهد. به این مهارت جدید که خیلی هم در آینده کاربردی خواهد بود، پرامپت‌نویسی می‌گویند.

ما در این محتوا قرار است در مورد پرامپت‌نویسی با شما حرف بزنیم. قرار است به شما در مورد این مهارت، روش استفاده از آن بگوییم. همچنین اگر نکته خاصی هم برای استفاده بهتر از این مهارت باشد را به شما خواهیم گفت. فراموش نکنید که هر هوش مصنوعی نکات خاص خودش را دارد، اما ما سعی می‌کنیم در این محتوا نکاتی را به شما بگوییم که بتوانید از آن برای انواع هوش مصنوعی استفاده کنید. دقت داشته باشید که پرامپت‌نویسی اصلاً یک مهارت بی‌ارزش نیست. شاید ساده به نظر برسد، اما مهارتی است که به شما کمک می‌کند، از هوش مصنوعی بتوانید بهترین استفاده را ببرید و سریعاً به اطلاعات مورد نیاز خودتان دست پیدا کنید.

 

پرامپت‌نویسی چیست؟

پرامپت‌نویسی به زبان ساده یعنی درخواستی که شما از یک هوش مصنوعی دارید، شما می‌توانید این درخواست به صورت پرسش و پاسخ، دلیل، یک ویس و یا به صورت‌های دیگری انجام دهید. شما با پرامپت، یک درخواستی را برای هوش مصنوعی ارسال می‌کنید هوش مصنوعی نیز در مقابل چیزی که فکر می‌کند شما نیاز دارید را می‌سازد و برای شما ارسال می‌کند. حالا مهارت پرامپت‌نویسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید درخواست خودتان را به صورت درست‌تر و اصولی‌تر برای هوش مصنوعی ارسال کنید. در مقابل هوش مصنوعی نیز جواب و نیاز شما را به شکل درست‌تری ارسال می‌کند.

شما بایستی با توجه به نیاز و نوع هوش مصنوعی که علاقه‌مند به استفاده از آن هستید، از پرامپت‌نویسی درست و مشخص استفاده کنید. ما سعی داریم در ادامه این محتوا به شما بهترین روش‌های پرامپت‌نویسی برای هر یک از هوش‌های مصنوعی را معرفی کنیم. دقت داشته باشید که پرامپت‌نویسی برای هوش مصنوعی که مبتنی بر متن است، با پرامپت‌نویسی که برای هوش مصنوعی تصویری انجام می‌شود بسیار متفاوت است. بنابراین شما باید یاد بگیرید برای هر هوش مصنوعی چه دستور مناسبی را ارسال کنید.

 

تاریخچه پرامپت‌نویسی

شاید به نظر برسد که پرامپت‌نویسی یک مهارت و یا کاری جدید می‌باشد، اما اینطور نیست چرا که از دهه‌های پیش تا به الان پرامپت‌نویسی انجام می‌شود. از دهه‌های گذشته از پرامپت‌نویسی استفاده می‌کردند تا بتوانند به کامپیوتر‌های اولیه دستور انجام عملیات را بدهند. با گذشت زمان و پیشرفت علم کامپیوتر پرامپت‌نویسی به چیزی تبدیل شد که ما امروزه به عنوان دستور به هوش مصنوعی می‌شناسیم.

در دهه ۱۹۶۰ الی ۱۹۷۰ با ظهور اولین سیستم‌های مبتنی بر دستورالعمل کامپیوتری، مهارت پرامپت‌نویسی به یک مهارت بسیار با ارزش تبدیل شد. در واقع پیامی که قرار بود به کامپیوتر‌ها داده شود باید درست و به شکل خلاصه می‌بود تا کامپیوتر بتواند آن را اجرا کند. از آن موقع تا به الان پرامپت‌نویسی با گذشت زمان تبدیل به یک مهارت مهم در زمینه هوش مصنوعی شده است. امروزه از واژه پرامپت‌نویسی به عنوان یک فعل برای دستور به هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

پرامپت

نوشتن پرامپت اصولی چه اهمیتی دارد؟

شما با نوشتن پرامپت‌نویسی اصولی می‌توانید به جواب‌های درستی دست پیدا کنید و یا اگر به دنبال جواب نیستید و قصد دارید یک محتوا، یا تصویر خاص را به دست بیاورید هر چقدر پرامپت درست‌تری بنویسید، قطعاً جواب‌هایی که به دست می‌آورید نیز مناسب‌تر و اصولی‌تر می‌باشد. خلاصه اینکه نوشتن پرامپت اصولی شاید برای تفریح و سؤال‌های ساده‌ای که از هوش مصنوعی می‌پرسید، اهمیت زیادی نداشته باشد، با این حال زمانی که شما قصد دارید به یک متن با دقت بالا دست پیدا کنید و یا اینکه می‌خواهید یک مطلب علمی با تحقیقات درست را هوش مصنوعی به شما نشان دهد، بایستی حتماً از مهارت پرامپت‌نویسی استفاده کنید. برخی از مهمترین مزایای پرامپت‌نویسی را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد:

  • پاسخ دقیق: اگر شما بتوانید پرامپت‌نویسی دقیقی را انجام دهید، قطعاً خروجی که دریافت می‌کنید بهترین کیفیت و پاسخ ممکن است که هوش مصنوعی می‌تواند به شما تحویل دهد.
  • پاسخ در بهترین زمان: زمانی که شما به درستی پرامپت بنویسید، خروجی را در سریعترین زمان ممکن دریافت خواهید کرد.
  • تصمیم‌گیری راحت‌تر: زمانی که شما به درستی پرامپت‌نویسی را انجام دهید، پاسخی که دریافت می‌کنید نیز به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند. در واقع به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیمی بگیرید که منطقی‌تر است. حتی ممکن به شما پاسخ‌های مختلفی بدهد یا بر اساس مقالات مختلف به شما پاسخ دهد. این یعنی شما می‌توانید با دید بهتری جواب خودتان را دریافت کنید.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی

 

نکات پرامپت چیست؟

هر سرویس هوش مصنوعی یک چارچوب کلی دارد. برای مثال در زمینه محتوا‌های مستهجن، اکثر سرویس‌های هوش مصنوعی حساس هستند. در واقع اگر شما یک سؤال نامناسب از آن‌ها بخواهید و یا درخواست کنید یک عکس و یا ویدیوی نامناسب برای شما درست کند، قطعاً پاسخ‌اش منفی خواهد بود. بنابراین شما اول از همه باید بدانید که چارچوب هوش مصنوعی که در آن نیاز دارید فعالیت کنید را بدانید. دقت داشته باشید که این چارچوب‌ها صرفاً مربوط به محتوای نامناسب نیست. برای مثال ممکن است یک هوش مصنوعی جواب برخی سؤالات سیاسی یا علمی دقیق را به شما ندهد. برای همین اول از همه باید چارچوب هوش مصنوعی که استفاده می‌کنید را بشناسید و طبق آن عمل کنید.

دقت داشته باشید که ممکن است هوش مصنوعی بر اساس توهمات خودش یک متن را برای شما علمی جلوه دهد. برای همین باید دقت داشته باشید طوری پرامپت‌نویسی را انجام دهید که با این دسته از سؤالات برخورد نکنید. از سمت دیگر باید تلاش کنید که طوری دستور خودتان را به هوش مصنوعی بدهید تا بتوانید یک پاسخ دقیق و درست را دریافت کنید. این نکات را باید قبل از نوشتن یک پرامپت رعایت کنید. در واقع هر چقدرهم پرامپتی که می‌نویسد خوب باشد، اما طبق چارچوب‌های هوش مصنوعی نوشته نشده باشد فایده‌ای ندارد.

 

چگونه یک پرامپت خوب بنویسیم؟

اول از همه با توجه به محتوا‌هایی که بالاتر اشاره کردیم، بایستی قبل از شروع به نوشتن پرامپت و یا حتی استفاده از یک هوش مصنوعی چارچوب‌های آن هوش مصنوعی را بشناسید. نکته بعدی این است که بایستی متناسب با نیازی که دارید یک درخواست ارسال کنید. پس قبل از شروع نوشتن یک پرامپت باید به این نکات اهمیت دهید و بعد شروع به نوشتن کنید. نوشتن یک پرامپت خوب، مخصوصاً برای استفاده در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI)، تولید محتوا، یا حتی به عنوان سؤالات بازاریابی، نیازمند رعایت چند اصل کلیدی است. پرامپت باید دقیق، واضح و هدفمند باشد تا به بهترین نتیجه ممکن منجر شود. در ادامه به نکاتی اشاره می‌شود که در نوشتن یک پرامپت خوب می‌توانند مفید باشند:

شفاف سؤال بپرسید

سعی کنید سؤال خودتان را به صورت کوتاه و البته ساده بپرسید. سعی کنید تا جای ممکن سؤالات خودتان روان و بدون استفاده از جملات سنگین ادبی بپرسید. هر چقدر هم هوش مصنوعی قوی باشد، باز هم ممکن است در مورد برخی از جملات سنگین اشتباه کند. سعی کنید سؤالات خودتان تا حد ممکن دقیق و ریز بپرسید. برای همین خود سؤالی که ذهن شما را درگیر کرده است را از سؤالات بزرگتر برون بکشید و آن را بپرسید. برای مثال:

  • مثال خوب: “مقاله‌ای در مورد تأثیر دیجیتال مارکتینگ بر روی کسب و کار‌های کوچک بنویس”
  • مثال بد: “در مورد بازاریابی بنویس”

اگر مانند مثال بد سؤال خودتان را بپرسید به یک سری جواب‌های کلی خواهید رسید و به احتمال زیادی نخواهید فهمید که دیجیتال مارکتینگ چه تأثیری بر روی کسب و کار‌های کوچک دارد. پس قبل از پرسش حتماً با جزئیات ریز سؤال مد نظرتان را در بیاورید.

درج جزئیات و زمینه

ارائه جزئیات کافی و زمینه‌ای که مدنظر دارید، کمک می‌کند تا نتیجه دقیق‌تر و کاربردی‌تر باشد. می‌توانید مشخص کنید که چه نوع اطلاعاتی را می‌خواهید یا به چه جنبه‌هایی تمرکز شود. برای مثال اگر قرار است یک سری مقالات را براساس یک موضوع در یک بازه زمانی مطالعه کنید، تمامی این موارد را هنگام پرسش بیان کنید. برای مثال: “تحلیلی بنویس که در آن به تأثیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر افزایش فروش کسب‌وکار‌های کوچک در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ اشاره دارد. ” یک جمله مناسب به حساب می‌آید.

 

نوشتن پرامپت

 

تعیین قالب و طول محتوا

نوع محتوای متنی از نظر مقاله، فهرست، پرسش و پاسخ یا حتی جملات کوتاه را باید هنگام پرامپت‌نویسی مشخص کنید. شما می‌توانید تعداد کلمه محتوایی مد نظرتان را نیز مشخص کنید. در واقع می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید که محتوای شما را با چه تعداد کلمه بنویسد. می‌توانید از آن بخواهید که یک محتوای خلاصه شده را برای شما بنویسد. پس به طول محتوا و تعیین قالب باید هنگام پرامپت‌نویسی اهمیت زیادی بدهید.

  • برای مثال: “یک محتوای ۵۰۰ کلمه‌ای خلاصه شده در مورد دیجیتال مارکتینگ بنویس”

 

سؤال یا دستور باز با انتظارات دقیق

سؤالات باز به هوش مصنوعی یا نویسنده امکان می‌دهد خلاق‌تر عمل کند، اما باید مرز‌های انتظارات را مشخص کنید تا نتیجه مطابق خواسته شما باشد. بنابراین باید سعی کنید یک پرامپت بنویسید که که سؤالات بازی داشته باشد، اما همچنان تا حدی هم برای آن انتظارات خود را هم بیان کنید. برای مثال می‌توانید بنویسید: “تأثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال را توضیح بده و به مثال‌های عملی اشاره کن. ” این نمونه یک پرامپت‌نویسی خوب می‌باشد.

پرهیز از پیچیدگی بیش از حد

سادگی در پرسش یا درخواست کمک می‌کند تا پرامپت سریع‌تر و بهتر درک شود. سعی کنید از جملات پیچیده یا مفاهیم متناقض خودداری کنید. نباید به دنبال این باشید که یک سؤال علمی و خاصی بپرسید. باید سعی کنید سؤال خودتان را به نحوی بپرسید که برای هوش مصنوعی فهمیدنش آسان باشد. برای مثال جمله: “توضیح بده چرا استفاده از بلاگ در سئو تأثیر مثبت دارد.” یک پرامپت خوب می‌باشد که می‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید. همان طور که می‌بینید در این پرامپت هیچ جمله سخت و پیچیده‌ای وجود ندارد.

قابلیت انعطاف در خروجی‌ها

گاهی اوقات بهتر است به نتیجه‌دهنده اجازه دهید چند گزینه یا جنبه مختلف از موضوع را بررسی کند. این باعث می‌شود تا‌ ایده‌های متنوع‌تری به دست آید. در واقع باید دست هوش مصنوعی هم برای ارائه بهترین محتوای ممکن باز بگذارید. البته این کار به شما کمک می‌کند تا دیتا‌های بیشتری را نیز مورد بررسی قرار بدید. برای مثال جمله: “چند استراتژی مختلف برای افزایش تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی معرفی کن”، می‌تواند یک پرامپت خوب باشد که قابل انعطاف نیز می‌باشد.

خلاصه کلام اینکه پرامپت خوب باید واضح، دقیق و مشخص باشد تا نتیجه‌ای باکیفیت و کاربردی حاصل شود. استفاده از این نکات به شما کمک می‌کند تا پرامپت‌هایی بنویسید که خروجی‌های دلخواه و مفیدی به شما ارائه دهد. باید سعی کنید تا جای ممکن از جملات سخت و دوپهلو استفاده نکنید. خیلی ساده سعی کنید سؤال خودتان را بپرسید و در نهایت یک جواب مطمئن و درست دریافت خواهید کرد. اگر به مواردی که بالاتر اشاره کردیم دقت داشته باشید و این نکات را در هنگام پرامپت‌نویسی استفاده کنید، قطعاً جواب مشخص و صحیحی را دریافت خواهید کرد که بسیار بهینه شده می‌باشد.

 

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب هوش مصنوعی چیست؟

 

نوشتن پرامپت خوب برای چت جی پی تی و هوش مصنوعی متنی

روش استفاده از Chat GPT خودش بحث مفصلی است. زمانی که می‌خواهید یک پرامپت‌نویسی با کیفیت برای چت جی پی تی و یا سایر هوش مصنوعی‌های متنی را انجام دهید، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. باید نیاز‌های خودتان را اول از همه بر روی کاغذ بنویسید. منظور این است که سؤالی که دارید را با جزئیات و دقیق طبق چیزی که در ذهن دارید بنویسید. سپس سعی کنید سؤال خودتان را ساده کنید، اما به هیچ عنوان سؤال خودتان را خلاصه نکنید. 

برای مثال: سؤال اولیه شما این بوده است که چه شکلی می‌توانم با هوش مصنوعی وضعیت اقتصادی خودم را بهتر کنم؟
مثال بهتر این گونه است: چگونه با هوش مصنوعی درآمد کسب کنم؟

هر دوی این سؤال‌ها یک منظور را دارند، اما سؤال اولی بسیار بلند‌تر است. باید سعی کنید تا جای ممکن سؤالات خودتان را کوتاه کنید، ولی به هیچ عنوان خلاصش نکنید. سعی کنید سؤالی که می‌پرسید منطقی باشد. منظور از منطقی بودن این است که سؤالی که قرار است بپرسید با یک علم و منطقی رو به رو باشد.

سعی نکنید سؤالات مربوط به درک احساساتی از هوش مصنوعی متنی بپرسید. اگر همچین کاری کنید به احتمال خیلی زیاد جوابی که دریافت می‌کنید مفید نخواهد بود. در واقع هوش مصنوعی متنی صرفاً بر اساس متنها و داده‌های منطقی که وجود دارد، جواب شما را خواهد داد. برای مثال اگر او را به عنوان یک قاضی در نظر بگیرید و سؤالی بپرسید که نیاز به قضاوت باشد، به احتمال جوابی که به شما خواهد داد از هیچ احساسی برخوردار نخواهد بود و صرفاً بر اساس منطق و داده‌های علمی به شما جواب خواهد داد.

 

نوشتن پرامپت خوب برای مید جورنی و هوش مصنوعی تصویری

ساخت عکس با هوش مصنوعی در حال حاضر بسیار پر طرفدار شده است. شاید کار ساعت ها طراحی را هوش مصنوعی برای شما در کمتر از چند دقیقه انجام دهد. اگر می‌خواهید یک پرامپت مناسب برای مید جورنی و یا سایر هوش مصنوعی‌های تصویری بنویسید اول از همه باید تلاش کنید عکس مد نظر خودتان را تصویرسازی کنید. زمانی که تصویر‌سازی کردید، سعی کنید این بار احساسات، جزئیات و … را در متن خود بیاورید. با آوردن این موارد شما عکسی دریافت خواهید کرد که بیشتر به عکس مد نظر ذهنی شما نزدیک می‌باشد. در واقع هوش مصنوعی‌های تصویری کاملاً از این نظر با هوش مصنوعی‌های متنی متفاوت می‌باشد. سعی کنید هنگام پرامپت‌نویسی برای هوش مصنوعی تصویری دقت زیادی داشته باشید که یک مثال روش برای آن بزنید.

سعی نکنید از آن بخواهید یک تابلو نقاشی با یک روش هنری خاص بسازد. به جای آن از جزئیات خاصی در پرامپت‌نویسی خودتان استفاده کنید. فرضا بنویسید یک عکس در مورد پسری بنویس که در حال نگاه کردن به سمت خورشید است و از سمت خورشید چند پرنده در حال پرواز به سمت پسر هستند. این مدل پرامپت‌نویسی برای هوش مصنوعی تصویری مناسب می‌باشد، چرا که به جزئیات کوچک نیز در آن توجه شده است. در واقع مهمترین تفاوت این پرامپت‌نویسی نسبت به پرامپت محتوای متنی این است که در آن باید به جزئیات توجه شود، برخلاف محتوای متنی که باید در آن خلاصه‌نویسی کرد.

آموزش پرامپت نویسی

مهارت‌های مهم پرامپت‌نویسی

ارتباط گرفتن با هوش مصنوعی کمی دشوارتر از چیزی است که اکثر مردم فکر می‌کنند. شما برای پرامپت‌نویسی نیاز دارید که حتماً به یک سری از مهارت‌های مورد نیاز تسلط پیدا کنید. در ادامه چند تا از مهارت‌های مهمی که باید قبل از شروع پرامپت‌نویسی به آن دست پیدا کنید را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • تفکر انتقادی: همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم هوش مصنوعی به جزئیات دقت دارد. در واقع هوش‌های مصنوعی بر اساس داده‌ها، تجزیه و تحلیل متنها و الگو‌هایی که وجود دارد، فعالیت می‌کند. از آنجایی که اطلاعات هوش‌های مصنوعی بر اساس یک سری داده‌ها محدود شده است، شما باید از تفکر انتقادی خودتان برای گرفتن داده استفاده کنید. منظور از تفکر انتقادی هم این است که باید به ریزترین جزئیات هم هنگام پرامپت‌نویسی توجه کنید تا به یک داده مناسب دست پیدا کنید.
  • جایگزینی درست کلمات: فراموش نکنید! شما در نهایت دارید با هوش مصنوعی ارتباط می‌گیرد. شما باید سعی کنید کلمات را به صورت درستی در جملات جایگزین کنید. در واقع جایگزین کردن جملات مهمترین تأثیر ممکن را بر روی پرامپت‌نویسی شما دارد. باید سعی کنید یک جمله سر راست و منطقی را بنویسید تا بتوانید با آن به جواب سؤالات ساده خودتان برسید.
  • موضوع را از قبل بدانید: اگر شما هیچ آگاهی نسبت به موضوعی که قصد تحقیق در آن را دارید نداشته باشید قطعاً به جواب‌های درستی نخواهید رسید. هوش مصنوعی بخشی از جواب‌های خودش را بر اساس داده‌های موجود به شما ارائه می‌کند. بخش دیگری که اهمیتی دارد این است که خود هوش مصنوعی شروع به تولید محتوا بر اساس منطق خودش می‌کند. اگر برای موضوعی که شما انتخاب کردید، داده‌های زیادی برای هوش مصنوعی نداشته باشد، مجبور می‌شود خودش تولید محتوا انجام دهد. بنابراین امکان دارد هر داده غلطی هم به شما داده شود پس حتماً تلاش کنید قبل از استفاده از هوش مصنوعی شخصاً به موضوعی که بر روی آن تحقیق انجام می‌دهید اطلاعات نسبی داشته باشید.
  • تسلط به زبان انگلیسی: تسلط کافی داشتن به زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک پرامپت‌نویسی درستی انجام دهید. در واقع اگر با زبان انگلیسی پرامپت‌نویسی انجام دهید، قطعاً هوش مصنوعی داده‌های دقیق‌تر و درست‌تری را برای شما ارائه خواهد کرد. پس اگر قصد دارید از هوش مصنوعی برای دریافت اطلاعات دقیق استفاده کنید، بهتر است حتماً با زبان انگلیسی، پرامپت‌نویسی را انجام بدید. همچنین توصیه می کنیم در صورتی که به زبان مسلط نیستید، آموزش زبان انگلیسی را هر چه زود تر شروع کنید.
  • استفاده از خلاقیت: دقت داشته باشید که باید هنگام نوشتن پرامپت حتماً از خلاقیت خودتان هم استفاده کنید. اگر شما از خلاقیت خودتان استفاده نکنید، شاید اتفاق خاصی نیافتد، اما قطعاً از مزایای زیادی محروم خواهید بود. برای همین حتماً قبل از پرامپت‌نویسی سعی کنید از خلاقیت خودتان استفاده کنید. با اضافه کردن خلاقیت خودتان می‌توانید یک جمله خاص‌تر دریافت کنید که در آن هوش مصنوعی از تمامی قدرت خودش برای تولید محتوا استفاده کرده است.

 

تأثیر پرامپت‌نویسی بر روی تولید محتوا و سئو

اگر به دنبال این هستید که از هوش مصنوعی در زمینه تولید محتوا و سئو استفاده کنید، یک پرامپت دقیق و درست بنویسید و از او بخواهید تا برای شما در یک زمینه خاص تولید محتوا انجام دهید. دقت کنید که از هوش مصنوعی می‌توانید برای‌ ایده گرفتن بهتر استفاده کنید، و نباید صرفاً از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنید.

بهتر است که شما به این نکته توجه داشته باشید که از هوش مصنوعی باید کمک بگیرید مانند یک دستیار و نباید از آن بخواهید تا روند پروژه و تولید محتوا شما را انجام دهد. تمام تلاش خودتان را انجام دهید که تا با یک پرامپت‌نویسی صحیح از آن کمک بخواهید تا به شما در امور تولید محتوا و‌ایده پردازی کمک کند. از هوش مصنوعی می‌توانید برای کار‌های سئو مثل عنوان نویسی، پیدا کردن کلمات کلیدی و بررسی کردن محتوا از نظر املایی نیز کمک بگیرید.

اهمیت پرامپت نویسی

نتیجه‌گیری

پرامپت‌نویسی یک مهارت بسیار مهمی است که از دهه ۱۹۶۰ که اولین کامپیوتر‌ها ساخته شده‌اند تا به امروز از آن استفاده می‌شود. به طور کلی پرامپت به معنای جمله یا سؤالی است که از هوش مصنوعی می‌پرسید تا به شما جواب متقابل بدهد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نوشتن یک پرامپت نیاز به مهارت دارد. اگر شما هم تجربه این را داشتید که از هوش مصنوعی سؤالی بپرسید، اما جواب مد نظر خودتان را دریافت نکنید، تنها دلیلش این است که نوشتن یک پرامپت خوب را بلد نیستید.

در این محتوا سعی کردیم تا به شما روش‌های مختلف پرامپت‌نویسی را آموزش دهیم. همچنین با ذکر مثال به شما گفتیم که یک پرامپت خوب باید چه ویژگی‌های مثبتی داشته باشد. اگر دوست دارید با هوش مصنوعی کار کنید و از آن برای خواندن مطالعات و یا نوشتن محتوای مد نظر خودتان استفاده کنید، می‌توانید از نکاتی که در این محتوا بهش اشاره کردیم استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا و سئو کمک بگیرید حتماً باید به مهارت پرامپت‌نویسی آگاهی کافی داشته باشید. ‌امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا با پرامپت‌نویسی آشنا شده باشید. حتماً نظر خودتان را در مورد این محتوا و تجربه‌ای که از پرامپت‌نویسی دارید با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب مهدی غلامی
مهدی غلامی هستم؛ به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم و عاشق آموزش هستم. https://www.karlancer.com/profile/176446

دیدگاه شما

بدون دیدگاه