برگرداندن پیج دی اکتیو شده

25 مرداد 1403 - آخرین بروزرسانی: 25 مرداد 1403
اینستا
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

دلیل‌های زیادی برای غیرفعال شدن پیج اینستاگرام وجود دارد. در برخی مواقع نیز خود صاحب اکانت تصمیم به بستن پیج می گیرد که می تواند موقتی یا دائمی باشد. غیرفعال کردن موقتی پیج اینستاگرام، دی اکتیو نام دارد. حال به هر دلیلی که پیج خود را دی اکتیو کرده باشید، قطعا روزی به فکر راه اندازی دوباره آن خواهید افتاد. در این لحظه سوالی پیش می آید: نحوه بازیابی پیج دی اکتیو شده چگونه است؟

در این مقاله می خواهیم تمام روش های برگرداندن پیج دی اکتیو شده را آموزش دهیم تا مجددا بتوانید به اکانت خود دسترسی پیدا کنید. همچنین مشکلاتی که در زمینه غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام ممکن است پیش بیاید را بررسی خواهیم کرد. پس لطفا تا انتها همراه ما باشید.

آموزش ادمینی اینستاگرام با بهترین هزینه توسط مدرسان

 

دی اکتیو کردن پیج چیست؟

اینستاگرام

غیرفعال سازی موقت پیج اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان می دهد بدون حذف و نابودی کامل، اکانت خود را به طور موقت از دسترس خارج نمایید. پس از این فرآیند، تا زمانی که به خواست خود، پیجتان را دوباره فعال نکنید، اکانت شما غیرقابل استفاده خواهد بود. برگرداندن پیج دی اکتیو شده کار سختی نیست و به سادگی می توان آن را انجام داد.

 

مطلب پیشنهادی: چطور معلم زبان شویم؟

 

نکات مهم در بازیابی پیج دی اکتیو شده

هنگامی که می خواهید پیج خود را به طور موقت غیرفعال کنید، باید موارد مهمی که زمان رفع دی اکتیو پیج اینستاگرام کاربردی خواهند بود را به یاد داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • برای بازیابی پیج دی اکتیو شده خود، باید حداقل یک روز پس از غیرفعال کردن اقدام نمایید.
  • درصورتی که پیج خود را به طور دائمی حذف کرده باشید، امکان رفع دی اکتیو وجود ندارد.
  • برای فعال کردن پیج دی اکتیو شده نیاز به نام کاربری و رمز عبور می باشد.
  • بهتر است پیش از دی اکتیو کردن پیج، یک شماره دردسترس برای اکانت خود وارد کنید.
  • در ماه فقط دو بار می توانید پیج را دی اکتیو و فعال نمایید. پس از آن باید به مدت دو هفته برای فعال سازی مجدد حسابتان منتظر بمانید.

به یاد داشتن این نکات کمک می کند تا هنگام دی اکتیو کردن پیج با دقت بیشتری تصمیم بگیرید. اگر رمزتان را بخاطر ندارید، توصیه می کنیم حتما آن را بازیابی کنید تا هنگام برگرداندن پیج دی اکتیو شده به مشکل نخورید.

 

مطلب پیشنهادی: برنامه نویسی شی گرا چیست؟

 

آموزش بازیابی پیج دی اکتیو شده اینستاگرام با موبایل

اینستاگرام

احتمالا برگرداندن پیج دی اکتیو شده اینستاگرام کار سختی به نظر می رسد، اما اصلا اینطور نیست. برای اینکار اصلا نیاز به انجام روش های پیچیده نیست و تنها کاری که باید انجام دهید، ورود به اکانت اینستاگرام است! مراحل بازیابی پیج عبارتند از:

  1. برنامه اینستاگرام را نصب و باز کنید؛ با اینکار صفحه ورود برایتان بالا می آید.
  2. یوزرنیم یا نام کاربری خود را وارد کنید.
  3. در کادر دوم پسوورد یا همان رمز عبور را بنویسید.
  4. در نهایت بر روی گزینه Log in یا ورود، کلیک کنید.

به همین سادگی می توانید پیج دی اکتیو شده خود را مجددا فعال کنید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید، نگران نباشید؛ در ادامه راه حل آن را توضیح خواهیم داد.

در صورتی که داخل پیج دیگری باشید، برای رفع دی اکتیو اینستاگرام کافیست وارد قسمت پروفایل شوید و سپس بر روی آیدی پیجتان که بالای صفحه درج شده، کلیک نمایید. حال گزینه add account یا اضافه کردن حساب کاربری را انتخاب کنید. با این کار وارد صفحه ورود خواهید شد و کافیست مراحلی که در بالا گفتیم را انجام دهید.

 

مطلب پیشنهادی: طراحی اسکیس چیست؟

 

آموزش برگرداندن پیج دی اکتیو شده با کامپیوتر

بازیابی پیج دی اکتیو شده اینستاگرام با ویندوز کامپیوتر، به اندازه بازیابی با گوشی ساده است؛ پس اصلا نگران نباشید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مرورگر خود را باز کرده و کلمه Instagram را سرچ کنید.
  2. وارد سایت رسمی اینستاگرام شوید.
  3. در صفحه ورود، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. (در صورت فراموشی رمز ادامه مقاله را مطالعه کنید)
  4. سپس روی دکمه آبی رنگ ورود کلیک کنید.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی

 

نحوه بازیابی رمز عبور اینستاگرام

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، هنگام برگرداندن پیج دی اکتیو شده نیاز به رمز عبور خواهید داشت. حال اگر رمز عبور اینستاگرام را فراموش کرده باشید، چه باید بکنید؟ خبر خوب اینکه می توانید از طریق نشانی ایمیل، نام کاربری یا شماره تلفن، برای بازیابی رمزتان استفاده کنید.

مراحل بازیابی رمز عبور برای رفع دی اکتیو اینستاگرام به شرح زیر می باشد:

  1. اپلیکیشن یا سایت صفحه ورود اینستاگرام باز کنید.
  2. روی “رمز عبور را فراموش کرده اید؟” کلیک نمایید.
  3. “نام کاربری” یا “تلفن” را برای بازیابی رمز عبور خود انتخاب کنید.
  4. نام کاربری اینستاگرام یا ایمیل و یا شماره تلفن مرتبط با حساب کاربری خود را وارد نمایید و روی «بعدی» ضربه بزنید.
  5. برای تغییر رمز عبور و ورود مجدد به پیج اینستاگرام خود، یک کد ورود از طریق پیامک یا پیوند بازیابی رمز عبور از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.

همچنین اگر اینستاگرام شما به فیس بوک متصل است، می توانید با استفاده از جزئیات اکانت فیس بوک خود، وارد پیج اینستاگرام شوید.

 

مطلب پیشنهادی: بای استاپ چیست؟

 

چه مدت می توانم پیج اینستاگرام را دی اکتیو کنم؟

هیچ محدودیتی برای مدت زمان دی اکتیو ماندن پیج وجود ندارد. مگر اینکه بازه زمانی فعال سازی مجدد خودکار را انتخاب کرده باشید. در غیر این صورت برگرداندن پیج دی اکتیو شده کاملا برعهده خودتان است و هر زمان بخواهید، می توانید اکانت را مجددا فعال نمایید.

تفاوت بین دی اکتیو کردن و حذف اکانت اینستاگرام چیست؟

تفاوت اصلی این است که دی اکتیو کردن، موقت می باشد. یعنی هر زمان که بخواهید، می توانید پیج اینستاگرام تان را دوباره فعال کنید. اما حذف اکانت دائمی است و هیچ موقع امکان فعال سازی مجدد پیج وجود نخواهد داشت. از این رو همیشه توصیه می شود پیج را به صورت موقت غیرفعال نمایید تا  امکان بازیابی آن و رفع دی اکتیو اینستاگرام وجود داشته باشد.

 

مطلب پیشنهادی: روش های تندخوانی برای کنکور

 

بازیابی اکانت غیرفعال شده اینستاگرام

اینستاگرام

در برخی مواقع پیج به خواست شما دی اکتیو نمی شود، بلکه اینستاگرام این کار را می کند! در این چنین شرایطی نیز به آموزش بازیابی پیج دی اکتیو شده نیاز خواهید داشت که روش متفاوت تری دارد. در ابتدا باید دلیل غیرفعال شدن اکانت‌تان را بدانید.

اگر پیج شما به دلیل یک تخلف جزئی، مانند ارسال عکس نامناسب، غیرفعال شده باشد، احتمال بازیابی اکانت زیاد است. اما اگر تعلیق به دلیل نقض قوانین جدی تر است، برگرداندن پیج کمی دشوار می شود. برای محافظت از پیج خود بهتر است رفتارهای ربات گونه نداشته باشید. کارهایی مثل لایک کردن مداوم، فالو کردن افراد به صورت پشت سرهم در مدت زمان کوتاه، کامنت گذاری پی در پی بی دلیل و کارهایی از این قبیل، برای اینستاگرام به عنوان هرزنامه شناخته می شود و ممکن است پیج را غیرفعال نماید.

همچنین قوانین کپی رایت به صورت سفت و سخت در اینستاگرام اجرا می شود که در صورت تخلف، برای هر پیجی گران تمام می شود. با این حال توصیه می کنیم روش های ذیل را برای بازیابی پیج دی اکتیو شده‌ خود توسط اینستاگرام، انجام دهید.

دستورالعمل های اینستاگرام را دنبال کنید

هنگامی که اکانت شما غیرفعال می شود، زمانی که می خواهید وارد اینستاگرام شوید، یک اعلان دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد پیج‌تان غیرفعال شده است. شما 30 روز فرصت دارید تا نسبت به این تصمیم اعتراض کنید، در غیر این صورت اکانت‌تان برای همیشه غیرفعال خواهد شد.

مراحل مخالفت با تصمیم تعلیق پیج اینستاگرام:

  1. تایید کنید که ربات نیستید و روی Next کلیک نمایید.
  2. شماره تلفن خود را در وارد کنید تا اینستاگرام کد تایید را از طریق پیامک ارسال کند.
  3. پس از دریافت آن، کد تایید را وارد کرده و بر روی گزینه ارسال کلیک کنید.

ارسال رزومه به تیم اینستاگرام

اگر با انجام روش بالا برای برگرداندن پیج دی اکتیو شده، اینستاگرام مشکل را حل نکرد، ارسال درخواست تجدیدنظر به تیم اینستاگرام گزینه دیگری است که می توانید امتحان کنید. برای انجام این کار کافیست فرم درخواست تجدیدنظر را از مرکز راهنمایی دریافت نمایید. اطلاعات خواسته شده در فرم را وارد کرده و سپس روی گزینه “ارسال” کلیک کنید و منتظر پاسخ اینستاگرام بمانید.

با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید

روش دیگری که می توانید انجام دهید، تماس با پشتیبانی اینستاگرام است. با این کار مستقیماً با نماینده اینستاگرام صحبت خواهید کرد. هنگام صحبت با پشتیبانی، حتماً وضعیت را به طور دقیق توصیف کنید. اگر نقص قوانین قابل توجیه باشد، پشتیبان برای رفع دی اکتیو پیج اینستاگرام‌تان تلاش خواهد کرد. اگر این روش هم نتیجه ندهد، به احتمال زیاد دیگر نمی توانید پیج خود را بازیابی کنید.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم روش های برگرداندن پیج دی اکتیو شده را به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهیم. با استفاده از مطالب گفته شده، می توانید مجددا وارد اکانت خود شوید. در صورتی که پیج به اختیار خودتان بسته نشده باشد نیز با انجام روش های گفته شده، امکان بازیابی حساب وجود خواهد داشت. فقط توجه داشته باشید که پیج حذف شده توسط خودتان، به هیچ عنوان قابل برگرداندن نیست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب ژاله برومند
توسعه محتوا، سئو و سوشیال مدیا مارکتینگ از علایق من هست و برای رسیدن به موفقیت و بهترین‌ها همیشه در تلاش هستم. در کنار تلاش برای رسیدن به موفقیت، همواره سعی در بروزرسانی اطلاعاتم دارم و کمک میکنم تا بین رقبای کسب و کار خودتون بدرخشید و برندی متمایز داشته باشید.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه